Blogg

12.des.2010

Et fantastisk eventyr er over. Vi ankom Lindesnes Fyr fredag ettermiddag og ble møtt av venner og familie. Etter å ha hatt champagne-smaken i munnen en stund var det deilig å endelig få kunne spret...

Enden er nær!

Snakka med i gutta i går kveld og de har nå kommet fram til Ljosland, og det gjenstår kun 3 dager før de setter beina i sjøen ved Lindesnes. Alle virka til å være i gått slag. Erling var serdeles p...

Sjarmøretappen er i full gang

Etter langt om lenge ser eventyret uttil å nærme seg slutten. Vi har siden sist vandret gjennom Setedalsheiene, Hardangervidda, og mye mer goodis. For å si det enkelt : STEIK(e) KOR FLOTT! Skiføre...

Finse

Vi ankom Finse fredag ettermiddag. Det har vært en særdeles bra tur fra Vang til Finse. Værgudene har også på denne strekningen vært snille og gledet oss med skyfri himmel. Vi kjenner på kroppen at...

Valdresflya, bygdin og kuldegrader

Tre fornøyde gutter vandret fra Otta tidlig mandags morgen etter en "avslappings" helg på Bjorli. På Bjorli spiste vi god mat og ble invitert opp til Jan og Eli-Bentes hytte for ett godt bobblebad....

Rondane er passert i flott høst/vinter vær etter 120 dager på tur!

Siden siste oppdatering har vi vandret over Rondane, passert Alvdal og komt oss trygt i havn på Otta. Turen har vært flott, spesielt imponerte Rondane med fantastiske topper og skikkelige alpefjel...

Røros

Med vinden i ryggen og kald luft ankom vi Røros Lørdags kveld. Her ble vi innlosjert hos Kari Kluge som er Erings tante. Her har vi fått dusjet, spist god mat, sovet i seng!!!, og kost oss med skal...

Vi er i Trondheim, fortsetter mot Røros i morgen.

Etappen fra Nordli til Meråker er nå vandret. Det har vært en kjempe flott tur i Skjækerfjella og Lierne. De siste dagene før Meråker fikk vi også kjenne at kong vinter er på vei. Det er fint, vi g...

Da KONG vinter kom! Vi gleder oss til å få ski på beina!

{tekst}

Flott dag i Skjækerfjella!!!

Ved limingen, ett flott vann i Lierne

Beviset på at Vegard er først våken i teltet!!!! SYND GUTTA!

{tekst}

Gaundal Fjellgård

Nå er vi kommet til Gaundal Fjellgård etter fine dager fra Nordli. Her spiser vi dagens lunsj innendørs, utrolig deilig må vi si. Nå sitter vi å prater med Steinar som driver plassen og bor her. T...

Do-besøket som aldri blir glemt

Denne usannsynlige, men sanne, hendelsenutspilte seg i en pissesenanse. Vegard lav går sammen med Petter og stopper opp for å pisse. En helt vanlig hendelse som utspiller seg mange gangerper dag. L...

Nord-Trøndelag; kaffe, elgkalas, kjekke folk. Vi er i Nordli.

Torsdag kom vi til Røyrvik etter en kanonflott tur over Børgefjell, ett fjellmassiv som absolutt kan anbefales. Vi var heldige og fikk vandre i strålendes sol. Nettene bydde opp til Nordlys, KULT!!...

Hattfjelldal

Nå har vi ankommet Hattfjelldal etter en flott ferd fra Umbukta fjellstue. Vi ble tatt i mot med strake armer av Elisabeth og Gunder. Nå har vi netopp fordøyd NPL bollene som alle npl`ere vi har mø...

En mann mindre..

Det er både trist og vemodig å måtte gi seg halveis på turen, men hadde nok ikke noe valg. Jeg overgir herved min endelige kapitulasjon! Lå ei uke i ro på Umbukta fjellstue, men beina visste små te...

Sommersol, dugnad og ett hovent bein!

Da har det for første gang oppstått forsinkelser i turen p.g.a. skade i leier'n. Nærmere bestemt en overbelastningsskade i en hyørefot. I skrivende stund sitter jeg (Vegard "Høy") på Umbukta fjells...

Norge på langs 2010

Kjære blogg.Denne gangen er det Hallstein, far til Vegard Stennes som fører inn bloggen etter telefonisk oppdatering fra Vegard S søndag 5. 9Ja, da er vi ferdig med 4. etappe som endet opp i Sulitj...

"Gyldige" grunner for å syte på tur: 1

Underveis på turen har vi drevet med et lite prosjekt hvor vi skriver ned, hva vi mener er "lovlige" grunner for å syte og klage litt når man er ute på en kortere eller lengre tur. Alt so...

Hösten er kommet i nord!

Tredje etappe er nå over, og per dags dato oppholder vi oss på Björklieden Hotell. Skal riktiknok ikke väre her veldig lenge. Stikker faktisk videre mot Sulitjelmarett etter at detta innlegget er s...

Vidder, viér og mygg!

Det har nå gått 14 dager siden vi forlot Lakselv, og 27 dager siden Nordkapp. 410 effektive kilometer er gått, og vel framme i Kautokeino er turens 2. etappe gjennomført. Tilsammen 17 gå-dager og 1...

Norge på langs 2010

Kjære blogg!Har nå ligget to netter på eihytte ved Suossjavri, et kjempefint vann. Hadde en gåetappe på onsdag hvor vi gikkca 45 effektive km, fra nordenden av Iesjavri hit ned. Fortsetter idag fre...

Kjære blogg.Her er et stemningsdikt skrevet av Vegard Høy, etter en lang dag på vidda mellom Stabbursdalen og Kautokeino. Lyder så her:Ved bredden av bekken han lusker fram. Tida har han...

Sol, regn og sommer i Finnmark!

Det er nå 12 dager siden vi starta reisen fra Nordkapp, og i dag er det hviledag i Lakselv. Første etappe er altså gjennomført. Det har blitt opp mot 220 - 230 effektivekm, eller rundt 190 km i luf...

Norge på langs 2010

Kjære blogg.Alt bra, men dårleg vær de siste dagene. Det sliter, men idag tok vi vårt første bad, kaldt, menfriskt og godt etterpå!Vi har gått langt idag, og er ganske sliten nå.Vi begynner å glede...

Da har alle fått fisk! Vegard Høy har satt inn støtet. Fått mer fisk enn vi greier å spise:Idag har det vært hviledag.Ligger nå rundt leirbålet og steker røye.Alle er i superform og klar for marsj ...

Norge på langs, Fire kompiser, ett eventyr

Alt er bra. Vi har kommet oss velberget igjennom Magerøytunnellen og er ferdig med Magerøya. Turen går videre mot Lakselv. Det regnet mye igår, og vi tokinn i ei åpen hytte midt i villmarken.Vi har...

Reisen er igang for de fire kompisene

Vegard lav, Vegard høy, Petter og Erling har ankommet Nordkapp, etter fly fra Oslo til Alta og buss videre til Honningsvåg. Der ble vi plukket opp av velvillige hjelpere fra Kystverkets kontor, kje...
Norge på langs 2010 fire kompiser étt eventyr

1, Oslo

Vi er da altså fire kompiser, Erling, Petter, Vegard og Vegard, som har planlagt å gå Norge på langs. Turen starter på Nordkapp den 9. Juli 2010 og antas å vare fram til i begynnelsen av Desember! Vi kommer selvfølgelig til å blogge om ting som skjer underveis på turen, men også diverse forberedelser og ting som skjer fram mot avreise. Så følg oss på "Norges vakreste eventyr" her! :D